Sunday, December 16, 2018

ANTARA SKILL ATAU ILMU DI BUKU


ANTARA SKILL ATAU ILMU DI BUKU

              For those yang tak tau nak pilih skill ke atau ilmu. Meh kali ni kite share-share, mane tau bermanfaat untuk korang ke. Dapat jugak pahala sikit-sikit, korang jugak mesti lelah hati nak buat keputusan antara nk belajar sekolah ke kolej vokesional. Serious aku pun hampir nak masuk voke sebab PT3 aku takde A haha biasa laaa (first batch). Tapi kita tak tau sampai kita sedar sendiri, dari takda A sampai 8A, yahhhh kenapa aku dapat mcm ni? Sebab tak silap buat keputusan.

             Bagi aku skill memang baik, skill memasak, skill membaiki motor semue tu tapi korang tau tak semue tu korang boleh belajar sendiri melalui internet je, sebagai contoh skill repair computer, kadang-kadang orang yg belajar kat rumah lagi mahir dari orang belajar dekat kolej. Sebab apa? Sebab MINAT……

             Ini just pendapat aku jelaaaa, aku tak buat research pon tapi bagi aku like 10% percent dari budak KV dapat uni, and the rest pi mana????? Nak buat apaa????? Yes they have skill but is it good for you in future? Mmmmmmm tak dapat jawabkannnn? Ofc laaaa tak dapat jawab sebab ade betulnye hahahahhaaahaha…..

              Aku lagi prefer sekolah2 biasa (untuk yg macam aku), And yg dah lepas tu biarlah lepas jangan kenang. Just move on and klau dapat kelas ACC ke SASTERA ke lek jeeee. Dak-dak kelas sains bukan semua Berjaya, so jangan rendah diri sangat, same je weihhhhh, srs srs.

              So kepada adik-adik sekalian please make a good choice. Jangan rasa diri macam takleh go you ngalah macam tu je. Jangan cari jalan mudah je, please teruskan belajar dekat sekolah….

              Skill tu korang boleh belajar sendiri or pergi seminar and kursus, banyak dahhhh. Contohnye, skill photographer ade kt tenet ade jugak piii kursus bagai, pon ade disediakan certificate tauuuu srs srs. If korang ade satu ijazah, playsafe sikit laaaaaa.

              Okaylah sekian untuk hari ni yaaaaa
Hahahha

No comments:

Post a Comment